- Agri en Food
10.07.2012 Aardbeien voorkomen ziekten
Aardbeien voorkomen hart- en vaatziekten en diabetes, blijkt uit een studie van Universiteit van Warwick.Wetenschappers van de universiteit onderzochten de positieve effecten van aardbeien, vooral hoe ze de ontwikkeling van hart-en vaatziekten en diabetes voorkomen.
Paul Thornalley, professor aan de Medical School van Warwick, ontdekte dat extracten van aardbeien een eiwit, Nrf2, positief in ons lichaam activeren. Van dat eiwit is aangetoond dat het de werking van anti-oxidanten en andere beschermende activiteiten verhoogt.
Eerste keer
Al eerder werd aangetoond dat het eten van aardbeien het risico op het ontstaan van diabetes en hart- en vaatziekten zou verlagen. Met dit onderzoek is voor het eerst aangetoond dat aardbei-extracten actief eiwitten stimuleren die de mens bescherming biedt tegen de ziekte.Thornalley: 'We hebben ontdekt hoe de wetenschap achter de aardbeien werkt, hoe de vrucht bijdraagt aan de versterking van ons ingebouwde verdedigingssysteem om cellen, organen en bloedvaten gezond te houden'.
Lees verder op NieuweOogst.nu
Deel dit artikel:Meer nieuws
Oudere artikelen...
- Vacaturebank
- De meest recente vacatures
- CV-bank
- De meest recente CV's










